piątek, 11 lipca 2014

NYC co zobaczyć?

Co zobaczyć z NYC? Macie jakieś swoje typy i sugestie?

Surfując po blogach i stronach wytypowałam dla siebie parę punktów, ale biorąc pod uwagę, że mamy w zasadzie 1,5 dnia, to chyba nie uda się tego zrealizować.
Czy ktoś wie, czy można gdzieś dostać.... darmowe mapki NYC? Są tam jakieś informacje turystyczne?? :))
Może cały mój trip będę kontynuować tym szlakiem, którym zwiedzałam Kraków, czyli szlakiem informacji turystycznych i sklepów z pamiątkami ;)

- Central Park - i to koniecznie na bieganie (oboje trochę biegamy, tzn ja trochę a Kuba bardzo, ale suma wychodzi na trochę ;))
- obok są dwa darmowe muzea: Historii Naturalnej podobno warto zobaczyć tylko z dziećmi... czyli ja się tam na pewno bym dobrze bawiła; Metropolitan Museum of Art to zdecydowanie nie dla nas, bo zwiedzać można by je podobno tygodniami, ale jeśli będzie na wyciągnięcie ręki, to chyba lepiej zajrzeć?
- Empire State Building w nocy lub Rockefeller Center w dzień, żeby zrobić panoramę NY
- nocą polecają jeszcze Time Square,  a w dzień Wall Street.
- mosty do zwiedzenia są dwa - Brookliński i Manhattański, jeśli nie mamy czasu to polecają pójść na ten drugi i zrobić zdjęcie temu pierwszemu :)
- i na koniec moje marzenie, żeby przedostać się na drugą stronę rzeki Hudson i zobaczyć oraz sfotografować Manhattan o zachodzie słońca

Może tyle wystarczy? Pożyczyłam jeszcze przewodniki w bibliotece, to może coś jeszcze wyszperam.
A na oficjalnej stronie NYC jest do obejrzenia i pobrania przewodnik, chyba będzie najaktualniejszy.
Oficjalna strona
Przewodnik

Przede mną na dzisiaj pakowanie i robienie wszystkich zaległych rzeczy.
Trzymajcie kciuki :)

9 komentarzy:

  1. Asiu, jak NYC to jeszcze rejs Staten Island Ferry. Super sprawa, miasto z innej perspektywy, Statua Wolności itp. Jeśli będziesz na dłużej to nie wahałabym się ani chwili i wycieczka nad Niagarę. Samolotem to moment, a nawet samochodem to 7 godz jazdy, więc tez jakiejś tragedii nie ma. A zdecydowanie warto. Super, zazdroszczę wycieczki i wybrałabym się chętnie kolejny raz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem w NYC tylko 1,5 + 0,5 dnia, bo to w zasadzie są tylko przesiadki. A czytałam, że Statuę lepiej oglądać z zewnątrz i z daleka ;))
    A gdzie jeszcze byłaś? Ja się wybieram do Kalifornii docelowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, ten prom Staten Island Ferry kursuje między wyspą a NYC i przepływa kilkadziesiąt metrów od Statuy - zdecydowanie warty polecenia :) co 15 min i jedyny darmowy ;)

      Usuń
    2. I jeśli będziesz mieć kontakt z jakimś tubylcem, który pracuje w jakimś wieżowcu bądź mieszka w wieżowcu z wyjściem na dach to wjeżdżaj jak najwyżej się da i podziwiaj po prostu widok na miasto :) nawet nie trzeba empire state building :) ja np. byłam w Deloitte w Światowym Centrum Finansowym i wrażenie robiły też fundamenty po WTC, gdzie obok zrobiono memorial z muzeum. Warto się tam zatrzymać na chwilę - fizycznie i mentalnie. Warto. Niby ścisłe centrum, a panuje tam zupełnie inna atmosfera.

      Usuń
    3. Jeśli darmowy to spróbujemy :)
      Dzięki za dawkę sprawdzonych informacji :)
      Pozdrawiam znad zapinaniem wszystkiego na ostatni guzik :)

      Usuń
    4. Asiu, a gdzie w CA? Ja stacjonarnie dość długo, bo ponad 4 miesiące, byłam w Grand Canyon, w Arizonie. Stamtąd na objeździe po zachodzie - Las Vegas, parki narodowe, San Francisco, i powrót do Kanionu. A przed powrotem do domu lecieliśmy na wschodnie wybrzeże i tam właśnie NYC, Niagara itp.

      Usuń
    5. Ns razie w Los Gatos, potem albo Sekwoia Park albo Yosemite i powrót drogą nr 1 do San Francisco, które już zwiedzaliśmy. Wylatujemy 28.07.

      Usuń
  3. Times Square tylko nocą, a Central Park tylko o poranku - wszystko się budzi do życia i jest tak pięknie! :) Wall Street w dzień jak najbardziej!
    I po prostu chodźcie jak najwięcej, żeby wczuć się w klimat życia Amerykanów :P z hamburgerem w jednej i kawą ze Starbucksa w drugiej ręce ;)

    OdpowiedzUsuń